Fredag!

Idag har jag inte gjort så mkt innan kl 3 idag. då var jag på skolan och "jobbade" hjälpte Anna (helgpersonal) att ta in hästarna och fixade även de som hade något sår osv.. lite små sysslor som skall skötas!
imorgon ska jag dit igen börjar med ett pass mellan 7-10 och sen ska jag släppa in hästarna kl 3 igen. och ev kvällsfodra kl 8 beror på vad Anna har för planer.

men idag slapp jag kvällsfodringen :) så jag hann åka på dressyrträningen!
idag var det lille Pom-Pom då det snart är Dressyrallsv :):) han gick super fint!! men ibörjan hade vi en liten diskution.. han ville inte svara för ytterskänklen så fick markera med spöet och fick direkt svar med att han slängde upp bakbenen.. men sen lyssnade han och jag kunder rida som det var tänkte :P han skulle väll testa mig!! var ju 1år sen sist :P 
vi red igenom LC:2 och han gick super dock ngt trött och svettig men han ska klippas innan nästa vecka så det kommer bli super!! de andra i gruppen gick också bra :) trevligt trevligt!!

nästa helg blir det tävling för hela slanten.. Allsv på lördag och den Östar göinge på söndagen :) precis anmält Madenta! 1,05m 1,10m :) det bli årets sista för oss sen är det bara omg 2 i allsv kvar sen får vi ju se om vi går till final.. vilket jag hoppas! hade varit sjukt kul!
Tess tävlingar är över.. hade en tanke på att åka till Nordhalland men det är svin långt + att man var tvungen att sova över om jag skulle rida 2klasser och det blir svin dyrt och vi kör inte så långt för en klass. så vi avslutade vår dressyr karriär i ringsjön med en andra plac i LA:4 :D känns kalas!! nu väntar bara Öppet hus på sklan sen är det nog inte fler tillställningar för oss 2 :(  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0