Onsdag!

Var på skolan idag.. vi skulle ha träning för Anna Hassö :)
blev hoppning idag jag hade Amanda :) en fin liten häst trivs så bra med henne även om hon inte är ngn super hoppare som hoppar så högt osv så är det inte mitt mål ändå och vi hoppar ju inga höjder i vilket fall då Anna inte har oss i hoppkursen och vi ska ju bli riktigt duktiga på det låga först :P
Hoppade först lite på volt. gäller att hitta rytmen osv och när man hoppar på volt kan man enkelt länga och korta steglängden det gäller bara att sätta hästen rätt.. mindre eller större volt.
sen blev det en rak linje med 17m och en på lite böjt spår på ca 21,5m allt gick super och Amanda hoppade fin fint. men hon är fortfarande lite ostadig och kastar gjärna med huvudet mellan hindren men det är bra träning för mig för jag lär mig att sitta still och bara konsentrera mig på hindrena och inte så mkt på hur hästen går.. om ni fattar :P

hemma har jag ridit Tess på banan hon gick så fint så..! :) imorgon ska Medenta få går där och ska nog ha gramanen så hon kan samla sig lite mer i framför allt galoppen.. ska nog prova Karins (Tess ägare) lilla tips :P
berättar mer imorgon + kanske ngn bild så ni förstår lättare :P   

ikv åkte vi till älleköpinge och tittade på träningarna för Chanette Bellander :) alltid kul! får väll se om man själv är med ngn dag :)

imorgon ska man till Skönabäck och ha lite ungästkurs/praktik hos Anna kanske blir det lite ridning!
nästa vecka kommer bli en bra vecka! ska vara på skönabäck mån,tis sen Flyinge ons,torsdag! det är ju Breeders och Anna ska ju hoppa så vi kommer nog vara lite hästskötare skulle jag misstänka :)
men veckans höjdpunkt blir ändå Torsdag morgon!!! kl 07:45 ska jag befinna mig hos tandläkaren och nu ska tandställningen bort!!!! LYCKA!! efter 3år är det äntligen dags :) ni anar inte hur skönt det ska bli.. kunna äta vad jag vill och inte få små sår i munnen osv... ja ni med tandställning förstår mig!

fick bli en bild på mig och Amanda ute på terrängbanan i 1an

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0