Tisdag!

Praktiken började tidigare idag då sen häst skulle visas. sen drog vi igång med unghästarna,
började med Bus som hon kallas ägaren visste inte namnet :P
när hon kom så var hon knappt ledd i grimma och grimskaft, det var för 2-3veckor sen. nu är hon skrittad med ryttare. Hanna fick "äran" att rida henne idag, började bra men när hon skyggade lite så ville Anna att vi skulle hålla henne i longerlina, men tyvärr så fick hon ett ryck och hoppade iväg, Martina som höll linan var tvungen att släppa men efter några hopp så stannade hon men avslutade med ett bocksprång med väldigt mycket rygg så Hanna hade inte en chans :( men hon slog sig inte så mkt iaf.
Sen var det dags för "Hodde", han var heller inte så mkt hanterad när han kom för 3veckor sen men han har vi travat med ryttare. Jag fick rida honom idag, mest för att hanna inte ville ha fler luft turer :P och Martina är ju lite för lång,
han var super snäll och travade på bra, har ju lite jobbigt med balansen men så är det ju när man inte är så stor och så mkt riden, vi red tillbaka till stallet, Anna och 2andra var klara i ridhuset så vi följde efter :)
Efter lunch så skulle vi hoppa lite :) jag och Hanna fick varsin ponny och Martina fick en 3åring som dock inte skulle hoppa men den verkade trevlig iaf, det såg bra ut iaf :)
Hanna red Amigo en D-ponny som går MSV hoppning och är väldigt het, men hanna fixade den bra :)
"min" ponny Amaretto var också en D-ponny men av mindre modell, den går MSV hoppning och har gått EM i Fälttävlan :) en duktig ponny!!
Hoppade inte så mkt men det gick bra :) Anna ver nöjd iaf :P
Sen var det dags för sista unghästen "Sloppy" en Hingst Annas uppfödning, det är Bloppans (Blue loop) föl den hon red på Breeders i helgen, den var ganska spänd men efter lite longering så kunde jag hoppa upp, även den skötte sig bra, vi travade även lite och sen red vi tillbaka till stallet. han skötte sig mycket bra!

bra dag med duktiga unghästar och rolig hoppning på fin EM ponny!

mina har fått vila idag, nu tittar jag på Navy CIS och sen blir det sängen :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0