Hästarna är klippta!!!!

och super fina blev de :) nu slipper man skämmas över lutviga saker som svettas bara man joggar igång!
hihi nä så illa var det kanske inte men tyker verkligen inte om långhårlga hästar.. usch! det ska vara väl vårdat.. långhåriga hästar det är. avelston, gamlahästar och de unghästar som inte kommit in i ridhästlivet.

Tess blev såklart helklippt, benen och halva huvudet. (det vanliga enligt mig) hon var såklart snäll tyckte inte rikigt om att jag var vid benen men jag har ju den stora maskinen så är ju inte så smidig.. men det duger xD få jobba lite extra men fint blir det :)

Madenta fick sig en helklippning hon också :) hon steppade lite i början men sen fattade hon.. dock uppskattade hon inte att jag tog uppe vid öronen så det fick vara kvar en bit längs manen xD aja.. får leva med det.
men hon var super snälla annars och blev kanon snygg!

Efter klippningen blev den en ridtur för lilla Madenta och idag var hon lite galen.. men så blir det när man klipper de de blir genast mkt piggare,gladera osv!! men det är bara att låta henne hålla på och sen kan man börjar jobba.. och GUD va fin hon var!! jag ÄLSKAR den hästen :):)

bjuder på veckans Schema
Måndag- Historia, Sv B, Religion. rida ut på båda!
Tisdag- Hoppkurs(Teori) Estetisk(Foto), Trimm på banan.
Onsdag- Projekt, mentorstid/Resurs, Hoppkurs, Ev Hoppa Madenta lite. Tess på stubben
Torsdag- Historia, Arbete med häst, Madenta Vila. Tömköra Tess??
Fredag- Ledig! Träning Tess. Madenta på banan.. träna program!!
Lördag- KM dressyr Madenta. rida ut på Tess. 18-års Fest!!
Söndag- Hoppallsvenslan Tess!!, Rida ut med Madenta!!

känner att lördagen kommer bli tuff.. Tess få absolut inte vila innan tävling!!
som ni ser är mitt schema fullt! och är emellan ska jag planera lilla Hoppsan!! hon är såklart väldigt viktig!! ska väll fortsätta med våran "tömkörning"
BTW ngn som ska till börjes i tingsryd?!?! skulle behöva ett minishettis träns!


Min fining.. TILL SALU!!!! :/

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ursäkta jag stör, du behöver inte alls kolla utan bara kan ta bort detta. Men om du vill får du gärna hjälpa mig inför lagtävlingen på söndag; http://minchrissan.blogg.se/2010/september/utrustningsproblem.html

kram.

2010-09-28 @ 18:24:38
URL: http://minchrissan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0