Tävling!!

Åkte på Tävling med Madenta idag, Skepparslöv hade lokal häst i skolans ridhus.
måste tyvärr säga att underlager är sjukt dåligt. på kortsidorna var det minst 15cm djupt.. och sen är ju skolans ridhus ganska smalt så man får ju inte så långa vägar till hindren osv men det visste man ju innan man åkte dit xD men men

vi startade 1m och 1,10m!! Debut i 1,10m både för mig och Madenta jag har aldrig hoppat 1,10m innan på tävling. då mina ponnyer inte gick så högt och madenta är ju första hästen.

1m: 4rivningar hon blev lite stark och där det var kort mellan hindren hann jag inte få tillbaka henne. men annars hoppade hon super och hon stannade inte iaf!! :D

1,10m 4riv. 3 av de rivningarna kom på samma linje. räcke ur sväng och hon tappade allt i svängen då underlaget släppte och hindret stod ganska nära hörnan och sen var det kombinationen.. och där hade jag kunnat vända ifrån men hon måste lära sig att man kan inte rusa in i hindren.
efter det fick jag tillbaka henne och så avslutade vi med 3 super fina språng :D så jag är väldigt nöjd med henne och nu får vi se när nästa tävling blir :D

Man fick även väldigt trevliga kommentarer av folk som har sett Madenta sen jag började med henne och det är alltid kul när folk kommer fram och säger trevliga saker :D

imorgon blir det hoppning igen då på kristianstad RK allsv div 2 ponny!! så lille Tess ska få skutta runt lite :D

film från dagen kommer!

1,10m! det är en "svinrygg" som hinder därav ser det lite konstigt ut :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0