11.12.13 LUCIA!

Lucia idag då! inget firande dock,, men men.

Red Baresco och Twiggy idag innan lektionerna, de gick väldigt bra, känner att jag börjar hitta lite "knappar" nu.
Baresco är väldigt trevlig att rida och han vill verkligen göra rätt, och väldigt lätt för sig.
Twiggy är faktiskt lite roligare att rida, även om hon inte har så lätt för sig och får lite små ryck, drar upp huvudet, elr så tar hon bettet och hoppar till vänster. men när hon jobbar på ordentligt är hon riktigt fin, och idag fick vi till bra galopp också, hon är ganska "kantig" i den annars ,men blev lite "rundare" idag.


som jag sa efter dagens pass, jag rider hällre på lägre nivå med en lite jobbigare häst som man kan utbilda själv och verkligen känna hur den jobbar med mig och kämpar även om de är väldigt jobbigt!
visst sen är de ju kul att rida fina hästar som kan typ allt och har lätt för de osv,, men i längden så gillar ja de "bråkiga" och svåra hästarna!!
men alla är vi olika!


nu ska jag titta klart på Twilight, kan säga att jag har verkligen missat de filmerna!!! ver ej vrf men har lixom inte varit sugen på att se dem, men nu får jag nog ta och se de andra delarna också :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0