Nya TR regler = Kaos! Men jag gillar de nya reglerna!!!

Japp jag tycker om de nya reglerna,,,
det är nog ingen som har missat att de har ändrat reglerna om märken "reklam" på utrustningen för häst och ryttare. 

men jag tycker faktiskt att detta är bra! men kan kanske bero på Dressyr ryttaren i mig,,,
Dressyr:
Ryttaren
 där är de vanliga vita byxor och mörk kavaj, plastrong som gäller! stilrent och mycket snyggt enligt mig! sen får man själv välja hur mycket pengar man vill lägga men enligt mig ser du inte så stor skillnad, möjligen kavajen men den ska ändå inte ha några märken på sig. (Pikeur har ett litet på fikan men synns knappt) 

till hästen har vi ju bara schabrak som ska vara vitt och absolut inga symboler enligt mig! de sänker hela intrycket tycker jag... åter igen stilrent!!!!!


Hoppning:
Ryttaren
där är de tillåtet med "klubbjacka" elr liknande i lokalt sen är de kavaj som gäller i regionalt och uppåt! enligt mig ska de bara kavaj, har du råd att tävla har då råd att köpa kavaj!
sen är väl de stora dilemat ridbyxorna! enligt mig ska de såklart vara som i dressyren helt vanliga vita.. men nu är de fler och fler som ska ha märken på bakfickorna (t,ex Kingsland) syns klart och tydligt att du har märkes byxor.

Hästen har schabrak och ganska ofta ser vi olika symboler, Kingsland, Schokemöller, Lamicell för att nämna några.. åter igen stort så de ska synas! 

nu säger jag inte att de är fel med märkes saker! de är oftast bättre kvalité,, men de beror på att du får vad du betalar för men saken är den att jag är så sjukt trött på alla som alltid ska skryta med sina fina saker! de är också de som blir arga på TR nu när de ändrat reglerna... visst är de tråkigt att ni måste köpa nya saker, men ni måste ju inte köpa billiga saker för de, ni rider inte med märket utan med produkten...


Kommentarer
Postat av: Amanda

läs mitt senaste inlägg ,tror det är så det ligegr till?

2011-12-25 @ 20:59:55
URL: http://amandalodesjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0