Dressyrkurs!!

idag var det Dressyrkurs på schemat,, först hade vi svenska och relogion. inte super kul men ett måste och man överlever ju :P

jag hade Gunnar (vi har som rutin att man får en häst och sen rider man den 3ggr och sen byter vi)
Gunnar var lite extra pigg idag,, men kan bero på att 1orna hoppade i går,, han blir ju lite gladare då, lille hopphästen.
vi vämde upp och han känndes lite mindre stel idag, men fortf mycket kvar.
sen skulle vi öva föränd galopp.. första gången var jag inte tillräckligt uppmärksam så när vi kom mot spåret igen så bytte Gunnar rent och fint :P aja bara att rida vidare och försöka igen
GÖR OM GÖR RÄTT!!! var tanken som slog mig :P

de andra gångern gick mkt bättre, sen bytte vi till vänster galopp och där är han mycket starkare och då kunde jag rida igenom honom, red på en större 8volt så jag slapp bryta av osv :P
förvänd galopp är en väldigt bra övning om man vill stärka galoppen, det blir svårare ju tvärare du svänger i den förvända galoppen.

kommer lite bilder från förra veckan!! tagna av Josse :)

Jag och söta Gunnar :P.. hmm vad är han mest beskymrad över?! det faktum att han har dressyrsadel = inga hinder, eller att han skall dras med mig i 1timme frammåt :P
 


Spegel spegel på väggen där..!! kollar sitsen men inte f'n hjälper det,, om 2sek sitter man förjävligt igen!! 



Hög nacke, men huvudet är i lodplan iaf... min sists är väll helt ok,, men inte perfekt :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0