Onsdag.. mitt i veckan

nu är vi mitt i skolveckan.. började med projektarbete,, vår lilla hemsida kommer nog bli bra i slutändan :)
sen var det klassråd/mentors tid

Efter lunch var det dressyr kurs, Mamma kom med Madenta så jag kunde ha henne på lektionen.
hon känndes lite tvär och motvillig från början, men det blev bättre men hon var ju såklart inte som jag hade önskat.. men sen får man ju bättre tips när det går dåligt.
vi började med att rida ihop henne,, denn långa kropp tar ju ett tag att rida ihop!!
sen blev det skänkelvikning längs spåret (bakdelen innanför). då Madenta inte fattar det helt 100 så blev hon lite motsträvig,, men vi lyckades.
sen fokuserade vi på att bakbenen ska bära upp henne!! alltså styrka.

vi får väll se om jag har med henne fler gånger på lektionen, nu vet jag iaf att den 17/2 kommer jag att åka tillbaka då det är hoppkväll,,, typ pay and jump. jag kommer nog hopp 70 & 90cm då hon inte hoppat på ett tag så tar vi det lungt i början.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0