Tisdag!

idag är det Tisdag!.. hihi som om ni inte visste det redan :P

skolan började med religion och svenska B :) kan ju inte säga att vi överanstränger oss men vi trivs :)
sen var det Dressyr kurs!! och jag skulle ha Graffitty och ni som inte har sett eller ridit hästen vet inte vad det är för typ av häst :P,, en riktig periodare.. ibland är hon super fin och gör allt man ber henne om och riktigt bra!!
men ibland är hon rakt emot ryttaren,, men då skrattar man bara och skyller på att hon är en rödhårig märr :P hihi.! jag var förberedd på ett ordentligt arbetspass så man kunde få lite träningsverk och känna att man lever!!!

men icke, Graffitty var på bra humör och pigg!! (kan bero på att det är storm ute) fick en härlig känsla på henne :) vi gjorde lite bakdelsvänningar och red över bommar, efter lite jobb så kom även hon upp med ryggen och jobbade fint över bommarna! vändningarna blev väll lite si och så men man lär ju sig av misstagen :P 

jag är iaf mycket nöjd med lilla Graffitty idag, så länge hon lyssnar på små signaler så är man ganska nöjd när det gäller den hästen :P 
 
hemma har jag ridit min prinsessa!! hon var mer vild än tam idag,, men i stormen så blir det ju så :P
först var ländtäcket farligt och sen plasten från ilonas ensliagebalar, buskarna intill banan, och sen smälde ju locken på bervlådorna intill också.. ryckte till i hela hästen när de small till :P
men efter 10min så var hon ganska lugn men då får hon spel och tycker att något var läskigt och hoppade i luften.. hihi inte lätt att var en galen häst :P men jag är ju inte själv så normal så jag trivs med henne :)

på torsdag blir det "pay & jump" på skolan. börjar 17:30 för er som vill komma och titta.. gör gärna det!!!
jag kommer hoppa 70,90cm det är j första hoppningen för iår!

bjuder på en bild på Graffitty!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0