♥ Del 3 – Mina ridkläder.

Mina ridkläder okej 

Dressyr tävlings "outfit":
**Jag har en "JW hjälm" eller egentligen Charles owen, stilren och väldigt snygg, enda negativa är väll att har man den för mkt på sommaren i siolen så blir den blekt, men jag använde den bara på tävling då. + at det finns ingen "ventilation" så den är sjukt varm på sommaren.
**jag rider alltid med plastrong på dressyrtävling, inget måste men det är snyggast! + att du kan ha linne under, perfekt till sommaren! sen en broch till den så den håller ihop, nu har jag en med mer "bling" :P
**Jag har alltid "blingbling" öronhänge, vet ej vrf.. ngn idè jag har fått.
** Kavajen är en Pikeur, helt underbar! dock börkar den bli lite liten, köptes 2007 :P
**vita vantar är ett måste!! iaf inom dressyren.. tycker jag iaf mina är från Rockel
**helskodda ridbyxor
för bästa sitförmåga :P, dessa är från Roping, men har även från mountain horse
** Pioneer stövlar, långa modellen, tycker att det ska vara långa stövlar till dressyr. dock är de inte så omtyckta då det har sjunkit ihop så jag har inget stöd ordentligt och de har töjtsig (eller har jag blivit mindre) då de kasar ner när man rider,, INTE OKEJ!! de är för mjuka i skaftet.


 


Hopptävling:
Det som skiljer sig mellan hopp och dressyr är dessa 4 sakerna,
**GPA hjälm!! helt underbar
**Säkerhetsväst, den är från HL (danskt företag) även den är helt okej, men då man slarvar här hemma så känns det ju konstigt och stelt att rida i den på tävling, men regler är regler,, men nu finns inte dne reglen längre (inte för mig iaf jag är "senior") :P
**Chaps från Dyón, super bra passform och stöd för skänklen, och väldigt mkt smidiare med chaps i hoppningen + att dessa är stilrena och snygga!
** Skor från mountain horse. smidiga och bra passform!
** Jag rider alltid i kavaj (undantag är om det öser ner eller är svinkallt)
** och har alltid mina "Blingbling" öronhänge :)


Hemma + skolan: jag har i prinsip samma saker, rider oftast i min GPA hjälm, sen vanliga ridbyxor, både helskodda och knäskodda, från Kyra K, Whitaker, Mountain horse osv. de slits ju ut :P men jag lägger hälldre lite extra pengar på dem då de ska sitta bra, vara snygga och hålla. inte jätte ofta man hittar super billiga som når upp till min "krav" xD
Det jag inte använder på tävling är ett par andra stövlar, jaf hade de fram till April iår då jag köpte de andra dressyrstövlarna. 
jag fick ett par av en kompis för några år sen. de är helt underbara, dock utslitna men älskar dem ändå :) 


Som ni ser lagom korta och utslitna, men de är riktigt sköna!!! och jag har haft dem i minst 2år :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0