♥ Del 8 – Ett ögonblick.

Ett ögonblick,  antar att jag ska skriva om ett speciellt ögonblick, nu är ju frågan bara vill ni läsa om ett bra elelr ett dåligt?!

men jag bestämmer,, det är ju min blogg xD hihi! (självklart får ni påverka vad jag ska skriva om,,)

Ett ögonblick som jag minns väldigt tydligt och det har på senare år förändrat hela mitt liv!!
Ögonblicket jag pratar om är första gången jag såg Virdarnas Snoddas!!
min C-ponny som jag hade i 4år :)
när jag såg honom blev jag kär och hade bestämt mig att honom ville jag ha,
vet egentligen inte vad det var jag såg i honom men det var något! och det blev ju väldigt bra efter mycket jobb!

när vi köpte honom så var han FET!! inte tjock utan FET! ha hade extremt tjock man och den hade nog aldrig blivit ryckt,, men det fick vi svar på sen då han blev lite galen när man skulle rycka manen,, klämde in en i väggar osv. Men han var helt underbar att rida,, super snäll, pga mina tidigare erfarenheter av ponnyer så litade jag inte på honom.. jag travhoppade ett litet kryss på 30cm (väldigt litet då jag tävlade min B-ponny i 90cm!)


vi gick som bekant från LD hoppning till LA på 1år, sen 2007 skolade vi om till dressyr och fram till 2008 plockade vi vinster och placeringar i samtliga starter i allt från LC:2 till LA:1. men pga en olycka var vi tvugna att plocka bort min ängel i juni 2009 :'(

Allsv div2 2005,



DM 2006



Gärds 2006 LC:2



New forest SM 2007


så när jag träffade Virdarnas Snoddas så förändrades mitt liv
,, utan honom vet jag inte var jag hade varit idag,,
han visade att inget är omöjligt och han var den fula ankungen som blev en svan! :P
det var med honom som jag insåg att jag kan förändra en häst till något bra :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0