olika ryttare

tänkte bara slänga in en förklaring till vrf jag inte slänger upp vem som helst på Madenta,, och inte på någon av mina hästar.
Skulle något hända med ryttare eller häst så blir det mitt ansvar,, speciellt kommer det på mitt samvete.
Nu behöver jag någon som kan rida henne när jag är med Ulla på tävling,, så inte bara 1gång för att prova.

Mina ponnyer speciellt Snoddas var det en del som red, men han var super snäll!! lite svår att rida ihop och hela den baletten, men de flesta höll med om att han var underbar ändå!!
även om han tog sina chanser att driva med andra ryttare ;)

Madenta är det mest jag som ridit, någon gång har förståss min tränare ridit henne :) och Tanja red henne någon gång sommaren -09.
Men alla som har ridit mina hästar har jag vetat att de fixar det :)
jag vill ju att både ryttare och häst ska fungera, sen är ju Madenta ganska grön i utbildningen och lite speciell då hon innan blev lite förvirrad om man inte gjorde som jag med signaler osv.
framför allt så är det inte många som velat rida min galning,, hon har ju haft den perioden också som är "över" nu går den att kontrollera.!!

Det ska bli riktigt kul att se Madenta från marken,, har inte gjort det på ett tag. + att jag vet att Fanny kommer fixa det utan problem!!

Många anser att det är nyttigt att andra rider ens hästar,, inte jag! Jag bygger upp mina hästar på min ridning och 2 människor rider aldrig likadant,, visst ska hästen säljas så är det ju bra om olika kan rida den,, men Madenta ska inte säljas. 
Medryttare är också en sak jag är emot!! men alla väljer ju själva!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0