att folk aldrig ger sig

Jag har alltid läst http://youngdressage.blogg.se främst det som Maja skriver! vi tävlade ihop förra året!
Nu på senaste tiden har fler och fler kommit med sina kommentarer att hon borde byta till häst då hon är för lång, för sin fina Cruz!

Enligt mig är hon kanske aningen lång, men hon rider bra och har alltid Cruz i balans osv. framför allt hon är pinnsmal (utsäkta min grekiska :P), det ända hon har emot sig är hennes långa ben!

det finns på tok för många som väger för mkt för sina ponnyer, men de är oftast kortare så ingen bryr sig på samma sätt... men jag anser att det är värre!!
sen kan man vara precis "lagom" och inte rida hästen i balans.. då blir det också värre!!

Det folk retar sig på är att hon själv ridit in och utbildat honom till idag Reg LA:1 och kommer att fortsätta upp till FEI och sen SM!
självklart vill ni som tävlar mot Maja att hon ska sluta,, ni får ju lättare motstånd då!!
men ist för att hacka på hennes längd osv, kan ni väll uppmuntra henne och vara glada för att hon har lyckats få fram en sånn fin ponny!

Inom dressyren är det många som är "för långa" på sina ponnyer. se bara på Marina Mattson, förra året red hon B Capriole och innan dess Verdi.

Så länge ponnyerna mår bra/trivs så låt dem fortsätta!! och en häst som mår bra presterar också bra på tävling!

Maja och Cruz (bild lånad från http://youngdressage.blogg.se)


Marina och Verdi



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0