Livet som hästskötare

har jag nu invigt :P och jag trivs! han nog utan tvekan det slappaste hästjobbet!
Ulla har 2hästar, Lidro och Richelle de rider hon på fm första vid 9 och nästa vid 10 när hon rider så mockar jag och fixar hästarna före och efter ridning.. sen får hästarna lunch vid 11:30 och då har jag själv lunch fran till 13.00 när hästarna ska ut. vid bra väder går de ute till 4 så under den tiden är det små pill,, men mest slappande i stugan ;) när hästarna kommer in så händer det inte så mkt fram till 17:30 när de ska ha kvällsmat och sen slutar jag!!

om ni frågar mig så är det väldigt slappt ;)
som det ser ut nu så kommer vi åka till Everlöv på meeting, dock midsommarhelgen,, men jag överlever.

Sen blir det förhoppningsvis Falsterbo!! Ulla väntar på besked om hon får starta,
men efter hennes framgångar med Richelle i Norrköping och Strömsholm så tycker jag att hon kan få starta :P

Ulla och Richelle i strömsholm
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0