Massor av plusgrader :)

hela +12 grader var det idag :) dock blåste det en aning,, men skönt ändå :)

på fm så red jag ut med Madenta, och mamma följde med mest för att hon ville ut och röra på sig lite.
hon tog med kameran och fottade lite på min fina häst :D
det blev lite vanligt arbete, ganska mycket galopparbete.
annars var det som vanligt,, började lång och låg för att sen plocka upp henne i "tävlings form" måste ju stärka henne i den formen också och sen lång och låg igen! vilket är A och O enligt mig,,
Ser jag en häst som inte någon gång under ett ridpass går i riktigt låg form så tycker jag synn om hästen,, då den förr eller senare kommer att få ryggproblem... för hur ska de bygga ryggmuskler om det inte får komma upp med ryggen ordentligt och bli riktiga gummiband genom hela kroppen!?

jag har jobbat ganska länge med Madenta innan hon släppte igenom helt och hållet,, men nu är hon som ett gummiband och det gillar jag :D

efter lunch så tömkörde jag Hoppsan! hon var super duktig :),,, sen avslutade vi med lite longering,, så hon fick galoppera av sig lite.. det är ju en del energi i den lille :P

lite bilder!!!



som sagt lång och låg!!!




Lilla Hoppsan!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0