Tävling!!

Tävling nr2 detta året :)
Dressyr på Krk (Kristianstad)

LC:2- skulle rida vid 09:12 och då var det fortfarande frusit i marken så framridning blev det inte så mycket av.. men ibland har man otur.. det är ju så med vädret vi denna tid,, visst ett litet ridhus finns ju men ett litet!! vi var typ 3 och det gällde att ingen häst ballade ut :P men sen rider man ju på "volten" innan start och de släppte in 2st där eftersom det fanns ngn framridning,
Madenta känndes okej.. lite spänd men det får man ju vara.
sen började hon titta lite på kortsidan där domaren satt och blev väldigt intresserad av allt som hände utanför. 
så hon gick med hög nacke och var lite spänd.. och det är ju raka motsatsen som man ska i dressyr,, 
men vi slutade på 60% och det var väll helt okej.  

LB:1, nu kunde man rida fram ordentligt vilket bidrog till en mer avslappnad häst + att hon hade varit i ridhuset en gång innan.
hon var jätte fin inne på banan,, någon liten miss bara.
slutade på 63,79%! dock fick jag en 4a som jag inte vet vrf jag fick... det var på hörnpasseringen efter sista mellangaloppen och innan man rider upp på medelinjen... enligt domaren så galoperade hon.. vilket hon inte gjorde!,, men men vi filmade ju såklart inte så kunde ju inte fråga eller lägga in protest.
men nu stör det mig lite då jag hamnade precis utanför plac (8a med 7plac) och det skillde 1p!!!!!! jag hade ju minst fått en 6a egentligen på hörnan,,, iaf med tanke på att jag hade 7a innan och efter momentet
men men bedömningsport!!!


aja nog om detta nu blir det bilder på min fina häst!! :D


Kommentarer
Postat av: dressyrteam-3 satsande dressyrtyttare

massa uppdatering, och bilder!

även tävlingar !



följ oss gärna via bloglovin så följer vi dig!

http://dressyrteam.blogg.se

2011-03-07 @ 15:58:58
URL: http://dressyrteam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0