Tävling!!

Ringsjöorten idag :) Första ute,, skönt!! allt blir så mycket roligare och trevligare :P
Alla 3 banorna var igång så fullt med hästar och människor, men Madenta tog det med ro! dock var hon väldigt pigg!!! och blev starkt även hon var väll glad att slippa ridhus!

LB:1 - travdelen känndes bra men sen blir hon för stark i galoppen så jag måste kämpa emot henne ist för med!! vilket gör att hon höjer nacken och blir spänd :( så det drog ner lite men fick 68,97% och det räckte till 3.a!! av 37 starter!! helt sjukt många starter för att vara Dressyr så en 3,de plats är väldigt bra!! :)

LA:1 - hoppades på att hon skulle ha lugnat sig lite,, men nej! hon var precis som i förra,, men nu märks det ju mer då programet är svårare och kraven från domaren högre! men traven var helt ok sen kom "problemet" i galoppen,, samma som i LB:1
vi fick 64,74% och slutade precis utanför plac,, lite surt men rättvist då % var kanske lite höga för min ritt,, men jag tackar och tar emot!! :):)

nu får vi träna en vecka och sen är det vinslöv.. hoppas hon är lite lugnare då :P
ska även införskaffa ett Kandar till henne då det börjar bli dags att vänja henne att gå på det :)
min lilla häst börjar bli stor!






Kommentarer
Postat av: Anna

Hur många knoppar föredrar du att ha till tävling osv ? :)

2011-05-28 @ 19:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0