Tävling!

Färs Härad bjöd på dagens tävling! kan väll sammanfatta dagen.. spänd häst, lagom nervös ryttare, och Regn!
haha!

LA:3 - var väll lite nervös innan då jag visste att MiQe skulle dömma.. min gamla lärare på skolan som gett mig fina lovord både på skolan och sen med Madenta..
hon känndes helt ok på framridningen... ville dock inte rida på banan då där var ganska djupt. elr iaf jämnfört med vad Madenta är van vid (rider ju typ alltid på gräs elr på vår ganska fasta bana) så jag ville inte trötta ut henne för mkt... så red på deras fina gräsområde men pga allt regn så var de lite halt, så blev mest att jogga runt lite, så mina vanliga tempoväxlingar och övergångar var lite för riskabelt på de hala underlaget.. men hon känndes fin ändå :)
Inne på banan fick vi en grov miss, hon skyggade lite i en hörna.. elr egentligen blev hon lite extra taggad i skritten då hon vet att de är dags för Galopp (hon känner väll de på mig och känner ju såklart igensig i programmen... de är ju alltid galopp efter skritten!!) så hon gick lite på dubbla spår osv,
Annars känndes hon fin och lydig. 
Slutade på 63% och precis utanför plac! värsta platsen ever! men ngn måste ha den!


MSV:C1 - måttligt nervös.. fick inte riktigt in programmet i huvudet! men de satt precis lagom till starten!
hon var riktigt fin på framridningen, helt okej skolor osv.. dock blev hon ju såklart lite spänd inne i ridhuset, så hon var ju lite rak i sidorna i skolorna och i MSV är de stenhårda speciellt eftersom de är Kval klasser till nästa "nivå"
så 57% skrapade vi ihop. inga toppen % men känns helt okej,,, kommentarerna från dommaren är ju inga nyheter och inget man blev förvånad över. utan det är sånnt vi tränar på osv!


nu är de till att träna och sen är nästa bestämda tävling Björbäck den 18-20/5 där blir de MSV:C1,MSV:C2 och LA:3
vet inte om de blir ngt innan.. får väll se!

Finaste Hästen! hon trivs verkligen i centrum!



Efter Tävlingen åkte man till Älleköpinge, skulle ju mocka och även pyssla om Camillas hästar. men Ellen hade varit snäll och mockat åt mig :) så de blev lite ompyssling av hästarna ist. Banditos har ju tyvärr fått Hålvägg så de skulle ju fixas.. men Catie fick sig en genom gång.. hon fäller ju väldigt mkt :P
Långhårig,Tjock och glá.. precis som ett avelsto ska vara :)
 

Kommentarer
Postat av: Kajza

Jättefina! =)

2012-04-27 @ 17:02:59
URL: http://dumlesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0