Hjälmfrågan...!

nu när man haft ridläger så har frågan om hjälm kommit, speciellt denna veckan.. och jag tror att det kommer lite ifrån att många av barnen tittar på OS- de serder fån framridningar och framför allt dressyren.. där ryttarna sitter i hatt!
Jag har ju såklart fått frågan om vad jag rider hoppning elr Dressyr och om jag tävlar... svaret är ju såklart Dressyr!!!
Földfrågan är såklart... rider du med hjälm?! mitt direkta svar är JA!!!

Min hjälm är alltid på, visst nu säger jag absolut inte att jag aldrig ridit en häst utan hjälm! för det har jag,, någon enstaka gång, et är absolut inget jag är stolt över men det har skett... men förhoppningsvis kommer det inte ske igen!

men jag anser att man alltid ska ha hjälm när man rider, och egentligen även när man håller på med hästarna... hörde att reglerna ska ändras inför 2013.. det ska bli hjälm elr hatt tvång på tävlingbanan och framridning... så alla annan ridning runt på tävlingbanorna och ev ridning på meeting osv.. är det hjälmtvång!

visst kan jag hålla med om att Hatten tillhör Fracken när det är de höga klasserna.. men jag anser att säkerheter kommer 210% före utseendet!!

Något som gjorde mig extra glad i dagens OS-final var att segrande Charlotte Dujardin hade Hjälm när hon dansade runt på sin vackra Valegro OS-Guld på 90%!!



Visst är det snyggt med hatten som Patrik väljer att använda de 7min han är inne på banan men sen vill jag också tillägga att han rider med Hjälm alltid annars.. men visst de 7min kan mycket hända.. men det är en chansning han har valt och göra... men tycker det är extremt bra att han rider med hjälm alltid annars!



Jag gillar min hjälm! den kommer alltid att sitta där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0