är era hästar också "puckon" innan utbildningsframgång??!

Madenta Är!! och den perioden är nu!

Idag skulle Madenta ridas och jag visste sen innan att hon skulle vara GALEN!! och de vill jag lova ;) haha pucko rent ut sagt.. men va fan jag sa ju harom dagen att ryttare = Galenskap och en jävla massa vilja! så en galen häst på de slår ju inte fel...

Men jag bestämde mig för att rida ut!!! Haha lite skadad innanför pannbenet är man nog!
Så ut på fältet, håll i manen och Galoppera!! Lovely :) lite bock och bus blev det.. men balansen tränas ju så jag säger inte emot.

Nu ikv har jag träffat min andra familj :) inte sett dem sen.... hmmm typ Nyår?! så de var minsann dags!
Imorgon blir de stora staden Kristianstad! ska te Arbetsf och se om de har ngt vettigt och säga.. troligen inte men va f*n jag vill ju ha deras pengar :P

Sen blir de väll att rida Madenta! får se hur & var.. Men jag vet att hon är inne i en "övergång" ett steg uppåt i utbildningsskalan.. kanske inte så stort men ändå.. hon har ALLTID en sånhär period innan framstegen.
Hon går outstanding en tid och sen flippar hon och ska bara leka och inte jobba.. och de visar hon vill jg lova och det är omöjligt och jag säger OMÖJLIGT att få henne att jobba ordentligt i dessa perioder!! det är säker några som hade gått på henne med skänklar,spö osv,osv men de leder bara till högre bocksprång, värre resningar och troligen en längre busperiod.. så jag gör som alla andra gånger,, låter henne hållas i måttliga former, så inget direkt jobb med press elr nya övningar förän hon har lungat sig.. brukar ta ca 1vecka,, spännande och se om de stämmer fortf!! Men jag vet ju att hon blir ju så fin och duktig när denna period är över :P

Min underbara häst,, ett pelhambett just för att kunna stanna elr intala sig själv att man har "makt" över henne ;)

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej hej, fin blogg.

Undrar varför du klippt hästens huvud ?

Undrar även varför du har lämnat päls runt ögonen när du klippt huvudet, inte så snyggt =).

Inte stil rent som man vill ha det i dressyr, så därav undrar jag. Klipper man huvud på hästen ska man även klippa det annars är det onödigt att klippa huvudet då det blir grymt fult.



Men smaken är som baken ;)

2012-01-22 @ 23:29:05
Postat av: Evelina

Hej!!

Tack,,Roligt att du hittat hit :)

jag gjorde de mest för att testa, brukar bara klippa halva (fram till sidostyckena) men eftersom hon har så tjock päls så tycker inte jag de är så snyggt, dock blev detta ganska misslyckat då hon inte riktigt ville vara helt stilla (inte rädd utan mer fundersam och rastlös, hon tycker inte om att stå bunden för länge) + att de var min första gång som jag klippte huvud. och jag lämnade runt ögonen eftersom de har känselhår intill och visst går de att klippa närmre men inte om de inte är still ;)

men nu i efterhand kan jag hålla med om att intrycket blir lite rörigt.. så detta var nog sista gången :)



men man vet ju inte förän man provat och eftersom tävlingarna inte är förän mitten på feb så hinner de växa ut lite (förhoppningsvis) så de blir lite jämnare..



men kul att du kommer med åsikter! de är alltid välkommet! :):)

2012-01-23 @ 00:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0