Ryttare = Galenskap och en jävla massa vilja!!!

ja som hästmänniska går de ju inte att missa att våran Rolf-Göran Bengtsson faktiskt tog hem de finfina priset!!!
helt sjukt bra! äntligen har Sverige fattat och snart kanske ridsporten blir med "accepterad". men ärligt talat så bryr jag mig inte jätte mkt.. jag trivs i hästvärldn och är stolt över de jag gör osv osv... men lite roligare respons hade ju varit kul att få från folk när man berättar vad man sysslar med!!

och denna lille "nissen" Anrell gjorde ju sitt livs misstag när han skrev som han gjorde,,,, han fattade nog inte hur många han gick emot!!
men nu har även han provat på elr vad man ska kalla de.. 15cm i skritt de e nästan löjligt!!!! detta kan 4åringarna själva på ridskolan!!
Riktig ridning handlar om känsla och en förmåga att läsa av hästarna.. de många ofta glömmer ven jag ibland är att de är 600kg flyktdjur som vi försöker få över hindren elr göra rörelser i dressyren osv osv.. och vad har vi egentligen att sätta emot?! inte ett dugg om du frågar mig.. tror att ganska många håller med mig om jag säger att vi egentligen är ganska självmordsbenägna som utsätter oss för detta... detta stora och tunga djur som lätt kan avsluta vårt liv,,, men istället tänker vi inte så utan vi älskar de vi gör och ngt inom oss får oss att fortsätta och ta fler risker för att en vacker dag kanske stå och ta emot folkets gratulationer osv eller bara få känna känslan av att kunna styra detta djur med pyttesmå signaler nästan tankar!!!
ja jag skulle kunna skriva en bok om detta men iaf!
Rolf- Göran Bengtsson är kung i mina ögon och jag hoppas att svenska folket kan börja förstå lite mer och gärna prova på!!!!

Se Anrell prova på!!!
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0