Upp som en sol ner som....

ja ni kan den haha!
igår var de verkligen Berg- och dalbana!! jisses!
Började med att rida Lavesta och hon var så fin så!! trots regnet haha!
på Kvällen åkte ja & mamma in en tur till stan med Katarina och hennes son Nicke, min lillbrossa skulle egentligen också med men han ångrade sig.
Sean Banan skulle spela lite på lilla torg, måste verkligen säga att han är ju grym på att dansa iaf!! sen har han fattat att han är en förebild för många små och han vill verkligen få dem att vaa sig själva och tro på de de vill och inte låta någon trycka ner dem utan de ska vara sig själva!! bra Sean bra!!!
   Sen gick vi en sväng mot tivolit och på vägen sprang jag in i "frugan" Lina :D bytte några ord och sen gick vi vidare till själva tivolit... jag och Nicke blev sugna på en av karusellerna och när vi stod i kön för biljetter så hittade jag Lina och övertalade henne om att följa med upp!! haha! älskar att vara så impulsiv och ha galna ideér!!
Sen skiljdes vi åt och vi gick vidare.. mot House of bagels för lite dricka innan vi körde hem!
en Sjukt bra kväll slutade dock i typ Norra Åsum!! en lampa på instrumentpanellen började lysa och de kom rök ur motorhuven!! FML!!!
efter lite undersökning så fortsatte vi köra men tyvärr började temp i motorn stiga.. men vi kom till Kavröbroar där hittade vi en "parkering" och fram med mobilen.. men hallå! Lördag natt! vem fan är nycker?!?!?! haha precis som de ska vara en lördag natt :P
men tillslut fick vi tag i Mia som var i stan och skulle hämta Anton! så som en räddande ängel kom hon och hämtade upp oss.

idag har vi hämtat bilen, med hjälp av tips från Pappa osv så luskade vi fram att de var kylaren som det är ngt vajsing med... så i med vatten och sen fick jag köra hem bilen med Mamma i lastbilen bakom! så nu är Bilen hemma och ska till Mats (verkstaden) förhoppningsvis imorgon..!

Annars har dagen rullat på Madenta har blivit riden och hon känns fin inför FREDAG!! då det ska tävlas i Helsingborg :D!! taggad till 1000!!

Men jag har även börjat Övningsköra!!! man ska ju ta C-kort!! så Lastbilen fick gå tur och retur till Byggmax i stan då vi skulle ha lite betong inför imorgon när morfar kommer och ska fixa klart golvet i stallet!
Helt syveränt gick det!!

men nu ska jag chilla vidare och imorgon kommer morfar, sen ska hästarna trimmas och Bojens bandage ska bytas elr förhoppningsvis kan vi ta av det!
sen på Tisdag kommer Casper å Maja!!
ons-tors blir nog vanliga dagar!
Fredag tävling Helsingborg med Madenta LA:3 MSV:C
Lördag 80-tals fest!! Jag och Morsan ska iväg och ha de förjäkla trevligt :D hoppas de kommer mkt trevligt folk
men klädkod 80-tal!! hallå ngn som missat att jag är född -92?!?! hihi! men jag får ta tag i min kreativitet och klura ut ngt! och ev gå emot mig själv och dessa omatchade och mixade färger! MAKE IT WORK!!
Söndag sover vi!! haha elr NEJ! inga bakisdagar här inte! de funkar inte i mitt liv!

men puss på er ha de bäst xoxo Evelina!!



Fick dra fram denna gamla vännen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0