Onsdag... Lillördag?!

har väll aldrig riktigt fattat vrf de ska vara lillördag mitt i veckan..?! Men Onsdagar har länge varit min favoritdag, förr i världen och under hela min uppväxt,, typ så innebar ju Onsdagar Hoppträning! började väll när man var 9-10år och sen höll man på varje Onsdag fram till typ 2010, då började man trappa av och tillsist slutade man!

Men 4 April är vi igång igen!! om allt går som planen känns riktigt kul att komma igång igen! får väll se hur långtid de tar innan man hittar sin avståndsbedömning osv,osv.. men de nog inte ta någon längre tid de sägs ju att sånt sitter "i ryggmärjen" elr de är "som att cykla" även efter uppehåll så hittar man tillbaka! hoppas,hoppas! kommer väll vara ett nervvrak på första träningen, men vad har jag att bevisa?!.. inget!! alla vet ju att de är Dressyren som jag har hittat och nu brinner för!

Madenta gick ett fm pass på banan.. Oj va fin hon var! riktigt låg i formen men ändå inte så lång..! hon får såklart en helt annan gång när hon kommer upp med ryggen ordentligt och tar ut stegen!.. lite muskler i den formen så blir de nog bra! hehe!


Ska kanske berätta lite mer om gårdagen för er som sitter och funderar! jag höll alltså 3st 45min lektioner för lite barn på Ridskolan ganska skönt att de var Tisdag dår jag har sett de 2första grupperna en del, då mina små kusiner rider då.. så hade lite koll på vad de kunde :) har även en kusin i sista gruppen, men brukar tyvärr inte se de men de får ändras på för gud va duktig hon också blivit!! De är riktigt kul att Kusinerna har lixsom jag hittat till ridningen och tycker om det!!

första gruppen var bara 3st! riktigt duktiga var dem.. De fick öva volter.. haha! stora volter! de vill gärna gör så små som möjligt, de känner väll sig trygga längs spåret.. men efter lite övning så blev de riktigt bra!
barnen verkade nöjda och glada! fick även trevlig kommentarer från Föräldrarna :)

Grupp nr 2 var 5st de kunde såklart lite mer.. men de fick öva på "gas och broms".. vilket är A och O i all ridning!.. självklart ville de galoppera.. haha så fort man bade de stanna vid A elr C på led så kom frågan.. -"Ska vi galoppera?!" haha så söta!
men jag envisades med att de skulle ha full kontroll i skritt och trav innan jag vill inte ha ansvaret för olyckor osv!
de fick trava ett kvarts varv och sen skritta ett kvarts varav, sen trav igen och sen skritt.. ja ni fattar.. målet var att få dem att göra de som önskades på bestämd punkt!.. efter lite övning fungerade de detta! och till deras glädje blev de Galopp :P

Grupp nr 3 som jag vet sen innan har kommit väldigt långt i utbildningen, de brukar ha 15min Teori efter lektionen men vi höll 1timmes ridning ist! hehe!
de blev lite skänkelvikning, och ridning utan stigbyglar, och även de fick göra kontrollövningen men denna gången i trav och galopp. och eftersom de klarade med bravur så de blev lite extra övning med tempoväxlingar..
riktigt duktiga var de!

Jag överlevde min första kväll i ridhuset som ridlärare.. även om jag hjälpte till och höll lite uppvärmning och en avslutning på ridlägret för ngt årsen.. men nu stod man själv! hehe!
kanske ingen "big deal" men jag har länge haft svårt att få ut information och kunskap.. många säger -" du skulle passa bra som ridlärare eftersom du har så mkt kunskap osv,osv..." men jag får inte ut de!! jag kan hoppa upp på hästen/ponnyn och prova mig fram.. sen kan jag ngn gång se vad de ska göra.. men jag vet inte hur jag ska förklara och jag lixom blokeras om ngn frågar om hjälp!! Usch! hatar de men sånn är jag


pga min extrema bildbrist.. får Casper vara med på bild idag!
Detta är från Klubbtävlingen i höstas.. han på Zaffran (som han Btw hade igår också)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0