Folk vill ta tillbaka, men vägrar att ge

För man vill ha vad man vill ha och man vill ha det nu
Och om man ser en  möjlighet att ta så kvittar det hur
För vi är vildare än djur när det gäller att ta

Jag menar, varför kompromissa, varför vika en tum?

Alla vill till himmelen men få vill ju dö
Man vill kamma in vinningen, men sår inga frön
Man vill ha sin bit av kakan, man vill äta den med
Folk vill ta tillbaka, men vägrar att ge

Det jag ser när jag tittar jag mig rent förbannad!

Hur ser dagens samhälle ut egentligen.... radion spelade Timbuktus gamla klassiker.. "Alla vill till himlen", så galet sant varje ord!... du är kung mannen!!

Några av er vet att jag står i liten av en vägkorsning... frågan är höger eller vänster, hur länge orkar jag stå i mitten?! vad är det för fel på att vara sams egentligen?! fördomar, orimliga påhopp... MY ASS säger jag bara! fan!!... nej.. nu tänker jag ta en veckas sportlov och bara vara! Ridning, Fotografering, Ponnymätning, "lektioner" står på schemat.. sen avslutar vi veckan med 10års kalas.. och går allt enligt planerna så besöker jag och Hanna Krogen i slutet av veckan!! :D all in! my friend!!! ALL IN!!

Sen kommer jag åka tillbaka till skolan och återgå till det normala ;)

Dagen har varit toppen.. en snabbis i skolan jobbade lite med Skjortan, pratade med mina fina vänner i klassen!
Sen red jag La Vesta på fältet.. galen är bara förnamnet på henne asså hoppar och skuttar.. lyckligare häst får du leta efter ;), och nu ikv har det varit Dressyrträning med prinsessan! oj så fin hon va på slutet :)... nu vill jag snart tävla!! måste på allvar börja kolla när säsongen kan dra igång!
förra året startade vi i mars... låter som en rimlig plan :)

nu ska jag glo på lite TV och sen kallar kudden!

I mina drömmar ser jag ett folk enat!
Undrar varför vägen ska vara fylld ut av gropar

 Min fina tidigare ikv!!! <3 puss på henne!

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0