you've gotta let those teardrops fall, away

Have you ever been so sad you can hardly stand
Lying on the ground, head in your hands
I have,

Have you ever tried smile and hide your pain
Even though you're really not okay
I have,
 
Alla har vi väll någongång "hållt masken" och klistrat på världens leende när vi egentligen borde låta tårarna rinna och inte tvinga benen att bära när de egenligen inte orkar!
Detta har jag gjort så oändligt många gånger! oftast mer regel än undantag... det har gjort att jag byggt upp en "okänslig sida" av mig själv... många skulle nog kalla det en fasad,
men jag skäms inte för att visa känslor.. det är bara de att jag har lärt mig att tänka 2ggr.. och vad hjälper mina tårar egentligen?!
Jag har vänt alla dessa tårar till styrka istället.. och jag har många gånger blivit förbannad och hittat olika sätt att ta itu med mina känslor, tankar och allt vad det nu kan vara...
 
Här om dagen när jag trodde att jag skulle bryta ihop, då hoppades jag ärligt talat på att de skulle ske!
men icke!
Kan inte bestämma om detta är bra eller dåligt...
men att "hamstra" på något har väll aldrig varit bra.. jag hamstrar på tankar, känslor! och när de brister... då kommer allt på samma gång!
Tyvärr kan jag inte styra över när de brister... men det är väll därför som jag ändå känner mig lite mänsklig ibland... så därför kan en hyfsat obetylig kommentar vara helt avgörande. och nästa dag kan en rentutsagt vidrig kommentar rinna av mig "som vatten på en gås"
Det var just det som hände förra veckan! en obetydlig kommentar.. som egentligen var menat till mitt bästa av ren kärlek... fick mig att minas andra saker och andra komentarer... därav min reaktion!
 
We made it this far gotta hold on
It's a part of this road and we make it through
I open my eyes and it feels right
 
I won't ever give up of something that's so strong
Yeah, we made it all this way
 
Jag har tagit mig igenom värre saker.. och därför vill jag att ni ska veta att jag mår bra!
ända skillnaden är att denna gången använder jag evelinawahlstrom.blogg.se som min dagbok... och NI har fått nycklen!
 
Btw... fick äntligen träffa min fina vän Celie idag!
underbara du! en oj en halvtimmes "date" var inte tillräckligt... mycket har hänt sen den 21 Dec... ^^
 
nu ska jag kolla på RAW Comedy club på kanal 5... Magnus Betnér är med ikväll mina vänner!!!
 
Ett av mina nya sätt att jobba igenom de tuffa tiderna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0