It's magical...

Right from the start you were a thief
You stole my heart
 
 Tävling med La vesta igår!!.. åh grymma hästen  :)
1,05m : en liten rivning.. på FÖRSTA hindret :@ asså! så galet förbjudet! man kommer driekt från framhoppningen och allt ska vara förberett osv.. men jag vet inte vrf hon red.. vi kom lixom rätt.. missade nog bara höjden?!
 
1.10m en rivning på hinder 2... men det satt i mitt huvud! redan när jag gick banan.. ett sånt "lätt" hinder... med lagom anridning... okej en 90graders sväng.. men stora ytor och det gäller attt ha bogen "inne" från början så kommer man rätt... hon var helt under mig men kom ca 1dm för nära så hon fick inte hödj i språnget... suck!
 
Men hon var superfin hela dagen.. lastningen gick toppen.. lite små strul när vi skulle hem men inga större problem.. fick vänta ut henne ca 5min sen gick hon på :)
 
idag ska hon lulla runt i härnestad och bara njuta av att solen skiner och att hon är så jävla awesome!
ny annons kommer imorn... ska prata lite med ägaren först..
 
 

Kommentarer
Postat av: Josefine

hur svår är hon att lasta? det är väl inte så bra om hon ska säljas menar jag :) men hon är verkligen jättefin, hade köpt henne själv om jag hade letat häst!

Svar: det är inget större problem.. inte om man inte gör det till ett problembörjar man använda linor osv så blir hon stressad helt i onödan och då kan man stå där.. för alla vet att på ren styrka kan man inte tvinga en häst... men låter man henne ta det lungt och när hon är trygg i situationen så går hon in...
Evelina Wahlström

2013-05-12 @ 22:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0