Mirror, mirror mirror on the wall

"Would be easier to fight someone else
than the war I fight within
It's impossible to hide from yourself
Where do I begin?"

Det är textrader från Molly Sandéns nya låt Freak som är fantastisk och innehåller ett budskap som vi inte längre kan blunda för! 

Videon släpptes igår och det har varit molly över alla tidningar osv.. rubriken lyder "nakenchock".... och oj hon är naken i en av scenerna men denna uppmärksamhet hade hon inte fått om hon inte va lite större än vissa andra, men det är just de som låten handlar om... mobbing och att man måste få se ut som man gör! 

jag har själv levt med påhopp om utseende, vikten har väll aldrig varit ngt problem för mig men när man går på högstadiet och även lite av gymnasiet så är mobbingen som störst! detta är rent förjävligt och vissa saker sårar än idag även om jag har kommit över det och inte längre umgås med de som hackat på mig under de åren... men ibland vill jag ändå tacka dem för tänkt hur mycket "skinnpånäsan" de ha hjälpt mig att få! men det ska lixom inte behövas.. kan inte folk bara acceptera att alla är vi olika och va glada för det, hur fan skulle världen se ut annars ?! 

men men jag är idag trygg i mig själv lixom Molly och därför kan jag förstå låten, videon och precis allt runt om kring den! 

Och det viktigaste av allt när man har det tufft både jag och Molly ha hitta just de där männen som älskar oss för de vi är! 

och min prins.. ja jag vet inte hur många gånger han talar om för mig att jag är vacker! <3 Älskar dig Andreas Larsson! 

Men nu ska jag nog fortsätta morgonmysa eller ngt, klockan ringer om 20min så ska krypa intill min prins <3 puss på er andra pch kom ihåg... du måste älska dig själv innan någon annan kan älska dig! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0