Now I'm a warrior

Out of the ashes,I'm burning like a fire
 
16 juli! Onsdag mitt i veckan och det är exakt 12 jobbdagar kvar till semestern!! hur skönt låter inte det! visst jag trivs med mitt jobb osv osv men en paus behöver alla!
 
och när vi ändå pratar paus,,, det har jag och Madenta tagit, vet inte hur långvarig men vi får se! jag har iaf bestämt mig.. vi går ner i klasserna! inte för att hon inte är klar för MSV:C utan för att hon måste lära sig att slappna av bättre inne på banan.. vilket endast kan göras genom träning på tävlingarna och varför ska jag då harva runt tävling efter tävling där hon måste prestera på topp för att %en skall komma.. nej då vill jag hellre erbjuda henne en lättare uppgift så det blir skoj på riktigt!
säger som Karolina Swärdh -"det måste vara skoj annars är det inte roligt!"
 
så därför kommer jag och Madenta åka till Kågeröd den 26 juli för att rida vår första lokala tävling på några år!
LB:3 & LA:3! många tycker nog att jag är dum och rent av tramsig... men för mig handlar det om att hon ska känna sig lika trygg på tävlingsbanan som hemma! och visst jag kan träna här hemma men det blir aldrig samma sak som på tävling,, där det är transportresor, andra hästar, publik, andra ridbanor osv osv! det finns lixom inte lika många programridningar som det finns Pay & jump i hoppvärlden!
och en sak till... jag vet att jag är en stor faktor i det hela.. mina nerver är ju inte de samma hemma som på tävling eller träning... tävlingsmänniskan vill ju visa sin fina häst som jag har alla andra dagar i veckan!
så vi får se om detta kan bli en lösning på mitt problem!
 
Annars flyter livet på bra... va i Falsterbo i lördags med mamma och Moa.. shoppning och fina hästar! härligt :)
 
nu har jag inte mer att säga för det ska letas hotell!! javisst.. Hotell på Irland.. jag och älsklingen måste ju ha någonstans att sova när vi är där <3
 
puss på er och ta vara på livet! <3
 
Jag njöt iaf av att få se Kungen trimma sin fina Scandic i Falsterbo!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0